Kategoria:
Balet
Czas trwania:
120 min.
Bilety:
50-220 zł
Język:
O spektaklu
Opera Wrocławska z przyjemnością przedstawia najnowszy program Baletu Opery Wrocławskiej - Flight, Bolero i Elsa Canasta, który zagości w naszym repertuarze od 25 marca 2023 r.
Forma tryptyku baletowego, popularna w zespołach tańca na całym świecie, pozwala przybliżyć publiczności autorską twórczość szerszego grona choreografów, stawiając jednocześnie wyzwanie tancerzom, którzy podczas jednego spektaklu mierzą się z różnorodnością stylów i technik tańca.
Flight, Bolero i Elsa Canasta, to trzy utwory, które odegrały istotną rolę w światowym repertuarze baletowym ostatniego ćwierćwiecza.
Bolero w choreografii Meryl Tankard powstało w Lyonie w 1998 r. jako efekt bliskiej współpracy choreografa z artystą wizualnym. Inspirowani muzyka Maurice'a Ravela i atmosferą miasta, Meryl Tankard i Régis Lansac stworzyli bogatą paletę obrazów w pełni zintegrowanych z ruchem tancerzy, których postacie są widoczne dla widza jedynie w sylwetce.
Elsa Canasta w choreografii Javiera De Frutos obchodzi w tym roku dwudziestą rocznicę i jako produkcja była prezentowana przez zespoły w Anglii, Szkocji i Stanach Zjednoczonych. Inspirowana postaciami, wydarzeniami i kolorytem życia towarzyskiego lat 20. XX w. Elsa Canasta to zaproszenie na przyjęcie, gdzie muzyka Cole'a Portera podkreśla zmysłowość i złożoność międzyludzkich relacji, a projekt scenografii Jean-Marca Puissant'a zachęca tancerzy do podejmowania zuchwałych i czasem ryzykownych kroków...
Flight w choreografii Małgorzaty Dzierżon powstał w 2016 r. w Wielkiej Brytanii na 90. rocznicę najstarszego w tym kraju zespołu tańca - Rambert. Był częścią programu Współcześni, prezentującego po raz pierwszy na dużą skalę trzy prace nowego pokolenia choreografów. Flight to próba przedstawia potrzeby ruchu, zmiany, cykliczności jaką można zaobserwować w naturze, jak i stanów emocjonalnych, które towarzyszą ludziom, którzy znajdują się na granicy, gdzieś "pomiędzy" - w drodze, w oczekiwaniu, w poszukiwaniu. Inspiracją jest tematyka migracji, utwór nie podejmuje jednak tematu w kontekście politycznym.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Forma tryptyku baletowego, popularna w zespołach tańca na całym świecie, pozwala przybliżyć publiczności autorską twórczość szerszego grona choreografów, stawiając jednocześnie wyzwanie tancerzom, którzy podczas jednego spektaklu mierzą się z różnorodnością stylów i technik tańca.
Flight, Bolero i Elsa Canasta, to trzy utwory, które odegrały istotną rolę w światowym repertuarze baletowym ostatniego ćwierćwiecza.
Bolero w choreografii Meryl Tankard powstało w Lyonie w 1998 r. jako efekt bliskiej współpracy choreografa z artystą wizualnym. Inspirowani muzyka Maurice'a Ravela i atmosferą miasta, Meryl Tankard i Régis Lansac stworzyli bogatą paletę obrazów w pełni zintegrowanych z ruchem tancerzy, których postacie są widoczne dla widza jedynie w sylwetce.
Elsa Canasta w choreografii Javiera De Frutos obchodzi w tym roku dwudziestą rocznicę i jako produkcja była prezentowana przez zespoły w Anglii, Szkocji i Stanach Zjednoczonych. Inspirowana postaciami, wydarzeniami i kolorytem życia towarzyskiego lat 20. XX w. Elsa Canasta to zaproszenie na przyjęcie, gdzie muzyka Cole'a Portera podkreśla zmysłowość i złożoność międzyludzkich relacji, a projekt scenografii Jean-Marca Puissant'a zachęca tancerzy do podejmowania zuchwałych i czasem ryzykownych kroków...
Flight w choreografii Małgorzaty Dzierżon powstał w 2016 r. w Wielkiej Brytanii na 90. rocznicę najstarszego w tym kraju zespołu tańca - Rambert. Był częścią programu Współcześni, prezentującego po raz pierwszy na dużą skalę trzy prace nowego pokolenia choreografów. Flight to próba przedstawia potrzeby ruchu, zmiany, cykliczności jaką można zaobserwować w naturze, jak i stanów emocjonalnych, które towarzyszą ludziom, którzy znajdują się na granicy, gdzieś "pomiędzy" - w drodze, w oczekiwaniu, w poszukiwaniu. Inspiracją jest tematyka migracji, utwór nie podejmuje jednak tematu w kontekście politycznym.
Obsada
skrzypce -
Adam Czermak
śpiew -
Tomasz Rudnicki
fortepian -
Ashot Babrouski
Orkiestra Opery Wrocławskiej -
Balet Opery Wrocławskiej -
FLIGHT -
-
Natalia Augustyniak
-
Bartłomiej Malarz
-
Sherly Belliard
-
Daniel Agudo Gallardo
-
Łukasz Ożga
-
Mizuno Toma
-
Karolina Jankowska
-
Maki Sekuzu
-
Paulina Grodzińska
-
Agata Załuska
-
Marin Murayama
-
Massimo Colonna Romano
-
David Oscar Blat
-
Paula Dzwonik
-
Risa Sasaki
-
Dino Staković
-
Kei Otsuka
-
Keisuke Sakai
-
Sergi Martinez Castello
BOLERO -
-
Sava Cebanu
-
Leoni Hansen
-
Karolina Jankowska
-
Risa Sasaki
-
Zofia Korpacka
-
Paulina Grodzińska
-
Agata Załuska
-
Anna Gancarz
-
Risa Sasaki
-
Bartłomiej Malarz
-
Lucas Hessel Rafalovich
-
Davide Piccoli
ELSA CANASTA -
-
Daniel Agudo Gallardo
-
Pablo Martinez Mendez
-
Dino Staković
-
Natalia Augustyniak
-
Marin Murayama
-
Maki Sekuzu
-
Massimo Colonna Romano
-
Mizuno Toma
-
Leonie Hansen
-
Andrzej Malinowski
-
Magdalena Kurilec-Malinowska
-
Sergi Martinez Castello
-
Łukasz Ożga
-
Sherly Belliard
śpiew / vocal -
-
Tomasz Rudnicki
* - gościnnie
* - gościnnie
* - gościnnie