Pomoc



Błąd niedostępności sprzedaży on-line

 

Szanowni Państwo zmieniliśmy dostawcę Internetu i tym samym zmienił się adres IP naszego serwera sprzedaży on-line. Może powodować to, iż niektóre komputery nie będą mogły odnaleźć naszego serwera szukając go pod starym adresem IP. Rozwiązaniem tego problemu może być wyczyszczenie pamięci podręcznej DNS w Państwa systemie operacyjnym.

 

Jak wyczyścić pamięć podręczną DNS systemu operacyjnego?

 

Aby przeprowadzić procedurę czyszczenia pamięci cache DNS systemu operacyjnego należy:

  • na klawiaturze wcisnąć kombinację przycisków Windows + R
  • w polu Otwórz:wpisać cmd  i zatwierdzić przyciskiem ENTER na klawiaturze lub przyciskiem OK poniżej pola Otwórz: 
  • W oknie, które się otworzy wpisujemy komendę ipconfig /flushdns  i zatwierdzamy ją przyciskiem ENTER na klawiaturze

Gotowe, pamięć podręczna DNS systemu operacyjnego została wyczyszczona!

 

Jak sprawdzić czy Państwa DNS widzi poprawny adres naszego serwera on-line?

 

Aby przeprowadzić procedurę sprawdzenia należy:

  • na klawiaturze wcisnąć kombinację przycisków Windows + R
  • w polu Otwórz:wpisać cmd  i zatwierdzić przyciskiem ENTER na klawiaturze lub przyciskiem OK poniżej pola Otwórz: 
  • W oknie, które się otworzy wpisujemy komendę nslookup on-line.opera.wroclaw.pl  i zatwierdzamy ją przyciskiem ENTER na klawiaturze

 

Jeśli w odpowiedzi pojawi się informacja:
Name:    on-line.opera.wroclaw.pl
Address:  188.122.18.90

Państwa DNS widzi poprawny adres naszego serwera on-line!

 

Jeśli powyższa instrukcja okaże się nieprzydatna, nieczytelna lub problem nie zostanie przy jej pomocy rozwiązany zapraszamy do kontaktu z naszym działem IT pod numerem telefonu 71 370 88 88 lub mailowo it@opera.wroclaw.pl