Pomoc
Błąd niedostępności sprzedaży on-line
Szanowni Państwo zmieniliśmy dostawcę Internetu i tym samym zmienił się adres IP naszego serwera sprzedaży on-line. Może powodować to, iż niektóre komputery nie będą mogły odnaleźć naszego serwera szukając go pod starym adresem IP. Rozwiązaniem tego problemu może być wyczyszczenie pamięci podręcznej DNS w Państwa systemie operacyjnym.
Jak wyczyścić pamięć podręczną DNS systemu operacyjnego?
Aby przeprowadzić procedurę czyszczenia pamięci cache DNS systemu operacyjnego należy:
- na klawiaturze wcisnąć kombinację przycisków Windows + R
- w polu Otwórz:wpisać cmd i zatwierdzić przyciskiem ENTER na klawiaturze lub przyciskiem OK poniżej pola Otwórz:
- W oknie, które się otworzy wpisujemy komendę ipconfig /flushdns i zatwierdzamy ją przyciskiem ENTER na klawiaturze
Gotowe, pamięć podręczna DNS systemu operacyjnego została wyczyszczona!
Jak sprawdzić czy Państwa DNS widzi poprawny adres naszego serwera on-line?
Aby przeprowadzić procedurę sprawdzenia należy:
- na klawiaturze wcisnąć kombinację przycisków Windows + R
- w polu Otwórz:wpisać cmd i zatwierdzić przyciskiem ENTER na klawiaturze lub przyciskiem OK poniżej pola Otwórz:
- W oknie, które się otworzy wpisujemy komendę nslookup on-line.opera.wroclaw.pl i zatwierdzamy ją przyciskiem ENTER na klawiaturze
Jeśli w odpowiedzi pojawi się informacja:
Name: on-line.opera.wroclaw.pl
Address: 188.122.18.90
Państwa DNS widzi poprawny adres naszego serwera on-line!
Jeśli powyższa instrukcja okaże się nieprzydatna, nieczytelna lub problem nie zostanie przy jej pomocy rozwiązany zapraszamy do kontaktu z naszym działem IT pod numerem telefonu 71 370 88 88 lub mailowo it@opera.wroclaw.pl